FANDOM

W AoC 2 jest 18 podstawowych scenariuszy. Istnieje także możliwość stworzenia nowego wchodząc z Menu w Edytor>>Edytor Scenariuszy.

Warring States Perios

(pl. Okres Walczących Królestw) Akcja scenariusza zaczyna się 14 grudnia 361 p.n.e. Zawartych jest w nim 13 cywilizacji, walczących o dominację w Chinach. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Ancient Greece

(pl. Starożytna Grecja) Akcja scenariusza zaczyna się 1 stycznia 1 n.e. Jest tam 20 cywilizacji, rozmieszczonych po całej Grecji, Azji Mniejszej oraz Krymie. To jedyna mapa grywalna w wersji Europe Lite. Autorem jest Mavroslykos.

5

Akcja scenariusza zaczyna się 5 maja 5 n.e. Dostępne są 264 cywilizacje, m. in. Cesarstwo Rzymskie, Chiny oraz plemiona w Nowym Świecie np. Wandalowie. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Three Kingdoms

(po. Trzy Królestwa) Scenariusz zaczyna się 12 października 238 r. Dostępne są 3 chińskie cywilizacje m.in. Song. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Byzantine-Sasanian War

(pol. Wojna bizantyńsko-sasanidzka) Scenariusz zaczyna się 11 listopada 601 r. Jego celem jest odwzorowanie wcześniej wspomnianej wojny. Dostępne są 4 cywilizacje, w tym Armenia. Autorem jest Łukasz Jakowski.

1200

Akcja zaczyna się 14 lutego 1200 r. Grywalna jest większość świata z 384 dostępnymi cywilizacjami. Autorem jest Łukasz Jakowski.

1440

Jest to domyślny scenariusz. Jego akcja zaczyna się 10 października 1440, grywalna jest większość świata. To jedyna mapa grywalna w wersji Age of Civilizations 2 Lite World, wtedy grywalna jest południowa Europa. Dostępnych cywilizacji jest 498. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Sengoku

Akcja zaczyna się 11 lipca 1467 r. Grywalna jest tylko Japonia, granice praktycznie takie same, jak w scenariuszu 1440. Dostępnych jest 30 cywilizacji. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Napoleonic Wars

(pol. Wojny napoleońskie) Akcja zaczyna się 10 stycznia 1792 r. Do dyspozycji mamy 61 cywilizacji, całą Europę oraz kawałek Azji. Scenariusz ma odwzorować czasy Napoleońskie. Autorem jest King George.

Victorian Era

(pl. Epoka wiktoriańska) Akcja zaczyna się 1 stycznia 1836 r. Grywalnych jest 88 cywilizacji, do dyspozycji mamy większą część świata. Autorem jest Chexier.

American Civil War

(pol. Wojna secesyjna) Akcja zaczyna się 12 kwietnia 1861 r. Grywalne są 2 cywilizacje, grywalna jest część USA. Scenariusz ma odwzorować walkę, między Północą, a Południem. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Second Boer War

(pol. Druga wojna burska) Akcja rozpoczyna się 11 października 1899 r. Grywalne są 4 cywilizacje, do dyspozycji mamy teren współczesnego RPA i Suazi (Eswatini). Autorem jest Łukasz Jakowski.

Great Emu War

(pol. Wojna emu) Akcja zaczyna się 2 listopada 1932 r. Grywalna jest Australia oraz Palau, które jest neutralne. Grywalne są 2 cywilizacje. Autorem jest Łukasz Jakowski.

II Wojna Światowa

Akcja rozpoczyna się 1 czerwca 1936 r. Grywalny jest cały świat i 87 cywilizacji. Scenariusz ma odwzorować II Wojnę światową Autorem jest Łukasz Jakowski.

Football War

(pol. Wojna futbolowa) Akcja zaczyna się 14 lipca 1969 r. Grywalne są 2 cywilizacje: Honduras i Salwador. Autorem jest Łukasz Jakowski.

United States

(pol. Stany Zjednoczone) Akcja zaczyna się 17 września 2017 r. Grywalnych jest 50 cywilizacji, czyli tyle, ile jest stanów w USA, wyłącznie którego terytorium jest grywalne w scenariuszu. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Brazylia

Akcja zaczyna się 15 maja 2017 r. Scenariusz ma spełnić podobne zadanie, co United States, tylko że w Brazylii. Grywalnych jest 26 cywilizacji, a autorem jest Łukasz Jakowski.

Współczesny Świat

W scenariuszu grywalny jest cały świat i 227 cywilizacji. Ma on odwzorować współczesne granice państw (plus terytoria zamorskie i autonomiczne, np. Hong Kong). Ale brakuje Watykanu. Autorem jest Łukasz Jakowski.

Artykuły związane z grami
Gry AoC (Lite) • AoC Europe (Lite) • AoC Asia (Lite) • AoC Americas (Lite) • AoC Africa (Lite) • AoC 2
Osiągnięcia OsiągnięciaOsiągnięcia AoC EuropeOsiągnięcia AoC AsiaOsiągnięcia AoC AmericasOsiągnięcia AoC AfricaOsiągnięcia AoC 2
Scenariusze Scenariusze AoCScenariusze AoC EuropeScenariusze AoC AsiaScenariusze AoC AmericasScenariusze AoC AfricaScenariusze AoC 2