FANDOM

Stub-icon.png Pierwsza tura się nie zaczęła. To jeszcze tworzenie.

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Prowincja to możliwa do kliknięcia/dotknięcia część mapy. Każda prowincja ma określoną ludność, punkty ekonomiczne i właściciela[1]. Wszystkie te informacje znajdują się na dole ekranu po wciśnięciu jakiejkolwiek prowincji. Wszystkie prowincje, oprócz stolic cywilizacji, mają 500 żołnierzy, losową ilość ludności i punktów ekonomicznych na start.

Prowincje w Age of Civilizations 2

Każda prowincja w Age of Civilizations 2 ma przypisane:

  • Populację (w tym narodowość każdego mieszkańca)
  • Ekonomię
  • Przyrost naturalny
  • Stabilność
  • Zadowolenie
  • Ryzyko buntu
  • Wartość
  • Teren
  • Miasta
  • Właściciela (lub jest neutralna)
  • Wybudowane budynki
  • Jakiej cywilizacji jest to prowincja narodowa
  • Armię
  • Przychód
  • Szybkość rozwoju technologicznego
  • Chorobę (lub jej brak)
  • Ilość poborowych (osobny dla każdej cywilizacji)
  • Czy nie jest odcięta od dostaw
  • Przynależność do Świętego Cesarstwa Rzymskiego
  • Przynależność do kontynentu
  • Przynależność do regionu

Stolica

Stolica

Prowincja z koroną i flagą cywilizacji to jej stolica.

W stolicach wszystkich cywilizacji na początku gry jest 2500 żołnierzy, 60975 ludzi oraz 24975 punktów ekonomicznych, w AoC 2 jest to zależne od scenariusza.

Stolica posiada dodatkowy modyfikator obrony +15% i ofensywny +15%, tz. jeśli 1000 żołnierzy, będących w swojej stolicy, zaatakują wrogą prowincję to zabiją 1150 żołnierzy, modyfikatora tego nie ma w AoC 2 (Można wzmacniać przez zamki).

W stolicy na start zbudowane są wszystkie budynki, AoC 2 tylko wieża obserwacyjna i zamek, choć jest to też zależne od początkowego poziomu technologicznego cywilizacji.

Jeśli niesojusznicza cywilizacja A przejmie stolicę cywilizacji B i będzie ją utrzymywać przez 3 tury, cywilizacja B zostanie zaanektowana przez cywilizację A, a wasale cywilizacji B stają się niepodległe i mają sojusz. W AoC 2 musi dojść wcześniej do traktatu pokojowego.

Jeśli neutralna cywilizacja A przejmie stolicę cywilizacji B od cywilizacji C, to cywilizacja B wypowiada jej wojnę w kolejnej turze. W AoC 2 jest po prostu po jakimś czasie przekazywana cywilizacji B.

Jeśli cywilizacja A, która ma pakt o nieagresji z cywilizacją B, przejmie jej stolicę, to cywilizacja B wypowie jej wojnę po ukończeniu paktu (o ile do tego czasu będzie jeszcze istnieć).

Jeśli cywilizacja A, która jest sojusznikiem cywilizacji B, przejmie jej stolicę, to oddaje ją cywilizacji B.

Prowincje wodne

Są to prowincje, do których można się dostać jedynie za pomocą portu. Na żadnej z nich nie da się rekrutować żołnierzy ani żadną podbić. Da się jedynie ich przesunąć lub zwolnić, lecz ta druga opcja jest nieopłacalna, gdyż wówczas w żadnej prowincji nie zwraca się nam populacja. Ciekawostką jest to, że jeśli jakaś cywilizacja straci wszystkie swoje prowincje, jej armia znajdująca się na wodzie pozostanie. Różnicą między takimi prowincjami, a tymi lądowymi jest taka, że atakować się mogą wyłącznie wrogowie. Obowiązuje na nich dziwna mgła wojenna[2].

Przypisy

  1. Za wyjątkiem prowincji wodnych.
  2. Jeżeli zostanie włączona zwykła w ustawieniach.